۱۳۹۹ خرداد ۳, شنبه

عجب حکایتی ؟

عجب حکایتی ؟

 آرزو دور و 
من آنرا در خانه دل دارم 

خیال ناپیدا و 
من بر پرده ذهن به نقش او می پردازم 

سال نوری دورم  از او  و 
من به او بسیار  نزدیکم 

خود آفریده ام و 
آنچه را که نیست می آفرینم 

مرگ در هر نفس با من و 
من در قید حیاتم 

این جهان ما 
عجب حکایت است جانم

چیزی را ندیده ام و 
من آنرا دیده می انگارم  

ابر میمیرد و 
من از اشکش جان می گیرم

 برگ ها می ریزند و 
من از خاک بر می خیزم 

جهان در ذهن من و 
من ذره ای از این جهانم

دیگری درد می کشد و 
من با او همدردم 

یک تاریخ دوریم و 
من و او همراهیم  

این جهان ما 
عجب حکایت است جانم

خواسته در دور دست و 
من آن را با خود دارم 

در تاریکی مطلق و 
من درون خود روشنی دارم 

خواب می برد مرا و 
من بی خبرم   

جسمِ ساکن و 
من با رؤیا در سفرم 

همه چیز اینجا  و 
من پی هیچ سر گردانم

 شادی در حضور من و  
من غایبم  

همه چیز از سکوت و 
من در فغانم

این جهان ما 
عجب حکایت است جانم

  امروز موجودم و 
من فردا نیستم

اینجا بی صدا و 
من در درون پر ز غوغایم 

زبان خاموش و
من با چشم‌ها سخن می رانم 

 ز خود می گذرم و 
من از شادی دیگران شادم 

 خود آزادم و 
من به رهایی دیگران می پردازم 

تنهای تنهایم و 
من جمعی را با خود دارم 

 دارم و 
من داشته ام را  می بخشم 


 از تاریکی بر آمده ایم و 
من بی نور نیستم 

از نیستی هستی پدیدآمد و من گویی نیستم

در من خدا و 
من خود را نمی شناسم 

همه جا آثار او و 
من پی نشان از او می پرسم 

او با من است و
من او را نمی بینم

این جهان ما 
عجب حکایت است جانم

 آغاز از جرقه ای و 
من از این حجم آتش حیرانم 

هستی در ذره ای و 
من از لایتناهی در شگفتم 

از بی نظمی و 
من این نظم عظیم را عجبم

از نقطه ای و 
من هندسه بینظیر را ناظرم

از سیاهی و 
من این زیبایی‌ها را عاشقم

از  هیچ و 
من گوناگونی را شیفته ام 

این جهان ما 
عجب حکایت است جانم 

منوچهر مرعشی 
۲۳-۰۵-۲۰۲۰

هیچ نظری موجود نیست: