۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

پهلوان پنبه های دنیای مجازی

این دنیای مجازی اینترنت و ماهواره هم عجب دنیایست ؟!بخوصوص برای ما ایرانیان دیکتاتور زده که قرنها اجاره حرف زدن به ما نداده اند. همینجا بگویم قصد پراختن به این رسانه ها و نقش مهم آنها در در جامعه کنونی و آینده ما نیست.بلکه قصد اشاره ایست به توهم پراکنی ویا شیادی عده ای باهدف مفت خوری و یا عقده گشائ از طریق دنیای مجازی بخصوص در خارج از کشور که زمینه وامکان بیشتری دارد.

عده ای که مفت خوری پیشه آنها بده و هست (چه از و در رابطه با رژیم دیکتاتوری سلطنتی گذشته ویا رژیم دیکتاتوری مذهبی فعلی و یا هر جریان مفت خوری تحت هر پوششی .. ) آگاهانه وبا برنامه ها ی حساب شده با راه انداختن تلوزیونهای ماهواره ای و شیوهای دیگر و به کمک نیروهای استعماری بر این تصورند که می توان بر امواج صدا و سیما و نارضایتی مردم سوار شد و با شیادی و تحریف و مغلطه و زبا ن بازی و.. همچون خمینی که در ماه ظاهر شد سرزمین ایران را به چنگ آورند به اینان باید گفت عصر مفت خوری نوع خمینی بسر آمده آخوندها ودر راس آنها خمینی این فرصت را یکبار در شرایط خاص تاریخی و به کمک نیروهای استعماری ربودند و مردم ایران روزانه دارند تحت حاکمیت دیکتاتوری مذهبی بهای آن را می پردازند و به جرعت می توان گفت با تجربه مستقم جامعه از دیکتاتوری مذهبی فعلی مفت خوری نوع خمینی هرگز تحت هیچ شرایطی در ایران تکرار نخواهد شد.

اما در این میان دوستان متوهم واز نظر فکری به روز نشده ای هم هستند که سوار بر خر توهمات خویش می پندارد که بر رخش بال دار سوارند و براستی آخرین ناجی جهانند و دون کیشوت وار مشغول نبردند و تازه این دوستان یک جا کل عالم را حریف می طلبند و نه کمتر، چپ وراست فرمان ورهنمود صادر میکنند تیغ نقد و انتقاد را بی مهبا به روی همه میکشند و شمشیر بادی خویش را در هوای خالی بالای سر خود می چرخانند و آنانی را که در صحنه واقعی نبرد هستند رقیب و مانع خود می پندارند و نابجا و نادرست وبی ربط و بی علم و آگاهی زبان به مزمت آنان می گشایند و این تنها نبرد واقعی این جماعت متوهم بوده واست شاید بی آنکه خود بدانند و یا حتی بخواهند در دام دشمن بیدارو مکارمی افتند و به همین دلیل هم به دشمن سود می رسانند و دشمن آگاهانه و هوشیارانه آنان را غیر مستقیم مورد لطف قرار داده و به اصطلاح سر کار می گذارد. به این دوستان باید گفت قاپ زین را بچسب اسب سواری پشکش درازه حریف را ول کن مواظب باش ثوپ توی دروازه تیم خودت نزنی .

اگر این دوستان را براستی دوست دارم باید به آـنان کمک کرد که در بر خورد با واقعیات از این توهم بدرآیند نه با تعریف و تمجید و دنباله روی و..بر توهمات آنان افزود و دامن زد.چرا که در ان صورت در توهمات خود غرق خواهند شد و معلوم نیست سر از کجا در خواهند آورد.آلبته باید افزود با وجود دیکتاتوری مذهبی فعلی و قرنها دیکتاتوری بی عدالتی بی حقوقی بی قانونی این بی ربط به بیماری روانی و مشکلات و مسائل تاریخی ما نیست که هر کدام در صدی دچار آن هستیم و حل ریشه ای وجمعی آنها البته پروسه ای طولانی و دشوار خواهد بود.
دنیای واقعی اما با دنیای مجازی از زمین تا آسمان متفاوت است دنیای واقعی درحالی که قانونمند و قابل شناخت می باشد اما سخت جدی و بی رحم است بخصوص در زمینه مبارز سیاسی اجتمای و بطور کلی مسائل انسانی آن هم در ایران ما با آن سابقه تاریخی و تحت حاکمیت دیکتاتوری مذهبی.آن هم برای نیروی که بطور جدی و اصولی درپی تغییر عملی و واقعی جامعه می باشد باید در این زمینه عملا شرکت کرد و حداقل گامی به جلو برداشت تا به اصطلاح متوجه شد یک کیلو ماست چند من کره دارد.


دن کیشوت
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییر مسیر از دون کیشوت)
پرش به: ناوبری, جستجو


نگاره‌ای از دن کیشوت و پانچا، اثر گوستاو دوره در ۱۸۶۳م.
دن کیشوت(با تلفظ اسپانیایی: دن کیخوته) دلامانچا (Don Quixote de la Mancha) نام رمانی است نوشته نویسنده اسپانیایی میگل سروانتس ساآودرا (۱۵۴۷- ۱۶۱۶). این اثر از قدیمی‌ترین رمان‌ها در زبان‌های نوین اروپایی است. بسیاری، آن را بهترین کتاب نوشته شده به زبان اسپانیایی می‌دانند.
سروانتس بخش اول دن کیشوت را در زندان نوشت. این بخش، نخستین بار در سال ۱۶۰۵ و بخش دوم در سال ۱۶۱۵ چاپ شد. بخش اول رمان "دن کیشوت" در سال ۱۶۰۵ در مادرید منتشر شد و بخش دوم آن، ده سال بعد به چاپ رسید.
رمان دن کیشوت به‌دست محمد قاضی از مترجمان برجسته ایران، به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات نیل چندین بار آن را به چاپ رسانده است.
دن کیشوت پهلوانی خیالی و مردی ابله نظیر پهلوانان بی‌دست‌وپا و دغل‌کار است که در فارسی عامیانه به آن پهلوان پنبه می‌گویند.
این مرد که خود را مبارزی دلیر و شکست‌ناپذیر می‌پنداشته، با خادم خود که همیشه حامل سلاح او بوده، به مسافرت می‌پرداخته است و در این سفر اعمال مجنونانه‌ای از وی سر می‌زند. داستان زندگی وی جنبه عبرت‌آموزی برای دیگران دارد.
[ویرایش] منابع
هفته نامه پیک سنجش. ۵ تیرماه ۱۳۸۵. شماره ۱۲.

هیچ نظری موجود نیست: