۱۳۸۷ خرداد ۲۶, یکشنبه

آخرین ولی فقیه؟

منوچهر مرعشی

جامعه ما، در سال 57 اساسا به خاطر کسب آزادی و در جهت ترقی خویش قیام کرد.

اما وجود دیکتاری وابسته سلطنتی ودر نتیجه نبود تشکلها، مطبوعات ونهادهای مستقل، مترقی و آزدی خواه ،

درداخل وشرایط وزد و بندهای بین الملی، در جریان این قیام ،افیون و سم ولایت فقیه را، در جام روحانیت و مذهب و دین و.. با سلام و صلوات به حلق ما ریختند. نظام، شیرگاو پلنگ، جمهوری اسلامی ،ازهمان ابتدا و در بنیادهایش ،سیستمی متنناقض وکاذب بوده و هست.

از همان ابتدا، بر سر آزادی، با نظام ولایت فقیه صف بندی و نبرد آ غاز شد، اما تا بی اثر شدن سم و افیون ارتجاع مذهبی وعیان شدن ماهیت آن در عمل، راهی سخت تا امروز را، باید می پیمودیم

جامعه ما علارغم زخمهای عمیق ،جسمی و روحی که از دیکتاتوری مذهبی تا کنون خورده است، اما همچنان متحرک ،مقاوم و زنده است.

جامعه جهانی نیز، پس از سالها کنار آمدن و بهره بردن از وجود ارتجاع مذهبی، انگارامروز، خطررا جدی تر گرفته اند.این هیولای زیاده طلب و هار، قابل کنترول، مزاکره ،اصلاح و استحاله نیست.

به نظرمی رسد، بار دگر به یک وضعیت حساس و تاریخی رسیده ایم . هیولا در حال بلعیدن بخشی از وجود خویش است، وولی فقیه، دراین آخر عمری، افعیه احمدی نژاد را زایید ودیگر به شکل سابق، نمی تواند حکومت کند. جامعه نیزدربرابرآیینه، وضع غیر قابل تحمل موجود، بخود آمده .

آیا در این مقطع حساس تاریخی، جامعه ما، دربرابر هیولای ارتجاع مذهبی، تن به نفی و اسنحاله خویش، و جامعه جهانی، تن به عجوزه بزک شده به بمب اتم، را خواهد داد؟ یا با قیامی جانانه، برای همیشه ، هیولای ارتجاع مذهبی را با اعقاب تاریخی و فکریش، ریشه کن خواهد کرد و خامنه ای بعنوان آخرین ولی فقیه، به آخرین شاه تاریخ ایران، خواهد پیوست وما با سر فرازی ،این تجربه سخت را به سلامت ، از سر خواهیم گذراند ودرسهای آن را، متواظعانه وبا گشوده دستی، در اختیار جا معه بشری، قرار خواهیم داد.

۱ نظر:

M Tahani گفت...

manucher jan salam.
mamad hastam az london
age emkan dare email address shoma ra dashteh bashem v be list kodam add konam.??
http://iranzaminman.blogspot.com
http://mu.tahani.googlepages.com
in link web log man hast.
pirozy shoma arezoye mast.