۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

صلح با ولایت فقیه جمع نمی شود 26-05-2008

در اندیشه و اعتقادی که ولایت فقیه از آن منتج می شود صلح، دمکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی، استقلال فردی و..جای واقعی ندارند.بطریق اولا تا هنگامی که نظامی بر این پایه بر جامعه حاکم باشد هیچ کدام از این حقوق اولیه انسانی قابل دسترس و تحقق نیست.هرجا هم که فریبکارانه از این مقولات حرفی به میان می آید بر اساس اصل تقیه پای حفظ خود ونظام مطرح است.

آن دستگاه فکری کهنه وافسانه ای که هستی آدمیان را مشروط به فرد(افراد)مقدس غایبی بداند که خواست او از طریقافراد خاصی تحت عنوان روحانی ولی فقیه و..در زمین جاری واجرا می شود آنگاه که موفق به کسب قدرت سیاسی ،حقوقی، قضای، اقتصادی و..در جامعه ای شوند نتیجه عملکرد آن انحطاط فرد و جامعه مربوطه می باشد.

تقدس وترس ،فرمان و فرما ن بری، عبدوبندگی، تعصب وخشونت ،جهل وخرافه، ضدیت با انسان ودستا ورهای مترقیو...معیارها وارزشهای هستند که ارتجاع مذهبی بر اساس آنها با خود دیگران تنظیم رابطه می کند.

چنین نظام اعتقا دی در ذات و ماهیت خود توان و پتا نسیل پذیرش صلح وزندگی مسالمت آمیز با دیگری وحتی خود را ندارد.تجربه و تحمل فاجعه وجود جمهوری اسلامی بیش از دو دهه با ر دیگربه تلخی اثبات کرد دین مذهب و..باید امری خصوصی شود.

هیولای ارتجا ع مذهبی پدیده ای تمامن ضد تکاملی است با ید آن را از سر راه خود وجامعه جها نی کنار زد.

آنان که رزیلانه تلاش دارند این رژیم را صلح طلب،قابل تحمل وقابل اصلاح جلوه دهند در جرائم او شریکند وبر عمر هیولا می افزایند.

هیچ نظری موجود نیست: