۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

شتاب و جوش و خروش بیشتر


بنظر می رسد جامعه جوان ایران در جهت بدست آوردان خواسته های بحق و انسانیش سر باز ایستادن ندارد، بلکه این جنبش هر روز عمق وشتاب بیشتری بخود میگیرد.چرا که علت اصلی وجود بحرانهای گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی،اخلاقی،روانی و... در جامعه ما واقعی و پابرجاست که در گام نخست ناشی از موجودیت نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی است.

شدت وحدت تضاد بین مردم و رژیم حاکم ناشی از فشار، ستم، حق کشی ، استثمارو...سالیان وگسترده اجتماعی است. زنان، جوانان، روشنفکران، دگر اندیشان، هنرمندان، کارگران، ا قشار متوسط مدرن، اقلیتهای قومی و دینی و... همه به نحوی مورد یورش و ظلم سیستم ولایت فقیه طی بیش از 30 سال قرار گرفته اند. بنابر این طبیعی است که جامعه ایران حالتی انفجاری داشته باشد والبته این واقعیت را بیش و پیش از همه دست اندر کاران دیروز و امروز رژیم بهتر از هر کس دیگری می دانند زیرا ناشی از عملکرد خودشان بوده و هست.به دلایل مختلف که جای بحث و بررسی خاص خودش را دارد خوشبختانه جامعه در این شرایط فرصت و بهانه بیان خویش را پیدا کرده است که باید آنرا گرامی داشت و بهره حداکثر از ان جهت کسب آزادی و برقراری حکومتی مردم برد.

اما هوشیاری وجسارت جوانان زن و مرد امروز این است که هر گونه مراسم و مناسبتی را بدرستی بعنوان امکانی برای مبارزه و تداوم نبرد با هیولای ارتجاع مورد حسن استفاده قرار می دهند.این جوانه های شکفته در خون ورزم و رنج، که بی تردید از خاک و در زمین مبارزاتی نسلهای گذشته روییده اند اما بدرستی امروز به نقش و ارزش و اهمیت تاریخی خود نیز پی برده اند و با قرار دادن تجارب گذشته پیش روی خود متناسب با شرایط موجود رو به پیش درحال حرکتند.آنان در نبرد خویش بسیار جدی و مصمم هستند زیرا بدرستی و در عمل دریافته اند که مبنای تغییر وضع موجود خودشان هستند و اگر براستی نمی خواهند زیر ذلت حاکمیت دیکتاتوری مذهبی باشند باید آستینهای خود را بالا زده و وارد میدان سخت و سنگین مبارزه شوند و راه را یافته به هر قیمت ادامه دهند. همین کاری که نسل امروز دارد انجام می دهد.

درود بی کران به آنان و آرزوهای ما همراهشان باد.

منوچهر مرعشی

27-12-2009

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دقیقا حرف منم همینه...