۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

هرچه توانستند کردند، اما نمیتوانند

هیولای ارتجاع مذهبی در شرایط داخلی و منطقه ای و بین المللی خاص آن روز و با سازش وهمیاری آمریکا و متحدین اروپایش در توهم و ترسشان از چپ، پنهان در چهر ه ای روحانی، مقدس ،اخلاقی، دینی، مذهبی سیا و... با رهبری خمینی بطرز باورنکردنی و غافلگیر کننده ای و با استقبال وسیع مردمی که در دل چیزی غیر از انچه در 30 سال گذشته بر سرشان آمد می خواستند ازآسمان بر زمین ایران افتاد و بر مهمترین کشور خاورمیانه امروز ویکی از باستانی ترین تمدنهای جهان مفت و سهل تسلط یافت. که پرداختن به آن خود حدیث مفصلی است که بماند.
بلافاصله، از روز اول با خمینی تا همین امروز با خامنه ای بعنوان 2 سمبل از پدیده ارتجاع مذهبی هرچه می توانستند خلاف و جرم و تباهی به اشکال و انواع مختلف مرتکب شدند: فریب، ریا، دروغ،تقلب، توطئه، سوء استفاده از همه چیزو همه کس، سرکوب، زندان، شکنجه، اعدام، قتل عام رواج وتبلیق جهل،تعطیل کردن علم، تغییر و تحریف متون علمی و تاریخی، بکارگیری همه ظرفیت و امکانات فراوان کشوری در جهت تروج و تثیبت خود، انکارو نفی و حذف تاریخ و فرهنگ ارزشهای غیر از خود و...خلاصه خودتان می توانید این لیست را طولانی تر کنید ولی بدون مبالغه و تبلیغ حساب کنید و هر کس در تنهایی و با وجدان خود خلوت کند آیا خلافی و زشتی و پلیدی و جنایتی و نامردمی هست که این جماعت بر علیه ما و حتی تا جای که دستشان رسیده و می توانستد بر علیه جامعه جهانی و بشریت نکرده اند اگر پیدا کردید لطف مرا باخبر کنید.

نقطه روشن و نور امید اما آنجاست که با همه این وجود نه توانستد، نه می توانند و نه خواهند توانست به اهداف خود برسند. این گفته شعار تبلیغی یا دلخوشی بی پایه نیست،حرفیست که ریشه در قوانین و واقعیات جدی و دقیق و محکم و اساسی جامعه انسانی دارد.دیر یا زود، از ین راه یا آن را، با این شیوه یا آن شیوه، با نسل ما یا نسلی دگر و..بساط شیادان شادی کش ستمگر باید جمع شود.چرا؟از کجا؟چطور؟

در درجه اول بدلیل ماهیت وعملکرد خودشان. ستم تحت هرعنوان و به هر دلیلی پایدار و ماندگار نبوده و نیست.
نگاهی سطحی به تاریخ جامعه بشری این را روشن می سازد واینان از ستمکارترین موجودات تاریخ ما هستند.

دوم، مردم هیچ کجا برای همیشه تن به ظلم و ذلت نداده و نمی دهند، به دلیل ذات و ماهیت و وجود انسانیشان. تمایل و حق طبیعی و ذاتی بشر زیستن درمحیط و فضای، با وجود آزادی،عدالت، عزت،عشق، محبت، آرامش ، آسایش ،دوستی و..است. به همین دلیل برای رسیدن به وضع مطلوب و تغییر و دگرگونی وضع موجود انسانها دست به مبارزه ،فداکاری، تفکر، تفحص، تحقیق، پرسش، تصور، تخیل،رویا، اختراع، ابتکار، ارتباط، تجمع، تشکل،همبستگی،همکاری، و..می زنند.

سوم، ما همه ما در 30 سال گذشته پیاپی، پیوسته، مداوم وهمه جانبه، با هیولای مذهبی چنگ در چنگ بوده وهستیم و البته بهای سنگینی تا کنون پراخته ایم. چه می شود کرد این هم از همان قوانین سر سخت و سنگین است که، تغییر جامعه به سمت روابط و مناسبات انسانی امری خودبخودی نیست، بلکه تا جایی که به عنصر انسانی بر می گردد، آگاهانه و ارادیست. باید اندیشید، انتخاب کرد، تصمیم گرفت، متشکل شد، برخاست ودست بکار شد. غیر از این جهت تحولات بسمت دلخواه نمی رود.انسان موجودیست آگاه ، صاحب اختیار،مسول، دخالتگر، جستجوگر، زیباپسند ،مطلق گراو....اینها بیانگر، تفاوت و توانی وارزش و برتریش نسبت به سایر موجودات روی زمین می باشد.پس به هر حال و در هر شرایطی می خواهد و تلاش می کند و می تواند این پتانسل موجود و طبیعی ودرونی خویش را، به منصه ظهور برساند و تا کنون این ویژگیها و توانایها را از جهاتی و جاهایی عملی و مادی کرده و به قدرت آن پی برده و از حاصل آن بهرمند شده است.

چهارم،با همه نارسایها، کبودها، مشکلات،مسائل و تناقضاتی که به عنوان جامعه ایرانی داشته و داریم، ما از پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی، فکری، و مبارزاتی چند هزار ساله برخورداریم. علاوه بر این همه، ما در عصر انفجار آگاهی و اطلات وارتباط با سرعت برق،و عصرنزدیکی و پیوستگی و همبستگی هر چه بیشتر و همه جانبه تر جهان و جامعه جهانی و بنی بشر با یکدیگر هستیم .و سر انجام بحران های گونگون خود آفریده جمهوری ضد انسانی ولایت فقیه، این رژیم را در تمامیتش غرق خواهد کرد.
جنبش 16 آذر امسال درادامه وامتداد مسیر دگرگونی نویدی از پیام رهایی است.

منوچهر مرعشی
12-12-2009

هیچ نظری موجود نیست: