۱۳۸۷ شهریور ۲۳, شنبه

عمق تضاد موجود در جا معه ما



منوچهر مرعشی

13-09-2008

دیکتا توری در جامعه ما سا بقه تاریخی طولانی دارد.اما آزادیخواهی بطور جدی و در سطحی وسیع، با انقلاب مشروطه آغاز می شود.از آن روز تا کنون تضاد بین دیکتا توری و آزادیخواهی رشد گسترش و عمق بیشتری یافثه است.

انقلابات و جنبشهای پیا پی در تاریخ اخیر ما، همه با همه ضعف وقوت خود، در اصل در پی کسب ازادی بوده اند.

نه، به شکست کشاندن انقلاب مشروطه، نه سرکوب جنبش جنکل، نه دیکتاتوری پهلوی و نه، حتی اصلاحات وتغیرات اقتصادی و اجتمائ با شعار انقلاب سفید و تمدن بزرگ و..هیچ کدام نتوانست تضاد موجود در جا معه ما را حل کنند.

امروز اما با وجود دیکتاتوری مذهنی حاکم بر جا معه ما، این تضاد به اوج بلوغ خود رسیده است، به همین دلیل پایه ای موجود در جا معه ما، هیولای جنایتکار با همه شقاوت وفریب کاری از دست این تضاد خلاصی نخواهد داشت، نه، حتی چون نیاکان خود با کمکها ی استعماری وبکارگیری انواع ترفندها ومهرهاو..زیرا تضاد چنان عیمق است که به سرعت همه ناچیزها و همه ناکسها را رو می کند و می سوزاند(.برای درس گیری و عبرت هم که شده خوب است به سرانجام تلاشهای اخیر مزورانه رژیم و همکارانش در زمینهای مختلف نگاهی کبیم )

بی شک حل تضاد موجود در جا معه ما در گام نخست با کنار زدن تمامیت دیکتاتوری مذهبی قابل حل می باشد.

اگر دنیای خارج از ذهن واقعیت دارد، که دارد، پس دیکتاتوری فرتوت ولایت فقیه که سهل است ،هیچ چیز و هیچ کس، نمی تواند برای همیشه، مانع جا معه ای شود که قصد رسیدن به آرادی را دارد. جا معه ما از این قاعده مستثنا نیست.

هیچ نظری موجود نیست: