۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

ننگین تر از کودتای 28 مرداد



شاید آن روزهای که دولت وقت آمریکا با تکیه بر ارتجاع تاخلی کودتای 28 مرداد 132 را بر علیه دولت ملی مصدق طراحی و اجرا کرد به آثار و عواقب مخربی که بر مسیر تاریخ و جامعه ایران و منطقه و به نوعی بر جهان می گذاشت اندیشه نمی کردند که یک قلم آن امروز سربر آوردن هیولای ارتجاع مذهبی از دل دیکتاتوری وابسته سلطنتیست و یا هرگز فکر نمی کردند روزی پردها به تمامی کنار خواهد رفت و چهرها سیاه عیان خواهد شود و آن روز دیگر دیر است و نمی توان آثار عملکرد ضد انسانی را با اعثراف و عذرخواهی زدود.

امروز اما عملکرد دولتهای مختلف آمریکا و از جمله بارک اوبامای رنگین پوست و خانم وزیر امورخارجه اش در مقایسه با دولتهای آن روز آمریکا بیشتر قابل نکوهش است اگر کودتی 28 مرداد در تاریکی و پنهانی و بنام مردم و شاه انجام شد و حاصل آن حکومت پهلوی بود امروز دولتهای آمریکا در روز روشن و در برابر چشم جهان و در عصر ارتباطات و آگاهی با بی شرمی زیر تمام تعهدات رسمی و کتبی و امضا شد خود می زنند حیثیت و ادعاهای و ارزشهای خود را حراج می کنند و جاده صاف کن ارتجاع مذهبی جانوری که جهان ما را آشکارا تهدید به نابودی می کند می شوند. نه امروز نه فردا و نه هرگز این خیانت ها قابل گذشت نیست .اگر قرار باشد از این همه رنج و خون ناشی از این نامردمی ها بهره ای به مردم برسد باید تا هرکجا عوامل  این رذالتها را هر که می خواهد باشد دنبال کرد و به پاسخگوی و محاکمه کشاند تا درس عبرتی شود و مانع از تکرار جنایت گردد.

اگر براستی خطای جنسی یک راییس جمهور در آمریکا قابل پیگیری و محاکمه است خیانت و شرکت در قتل انسانهای بی گناه بسا بسا باید برای وجدانهای انسانی با اهمیتر باشد.

مجاهدین محصول تاریخ ایران هستند

تاریخ ایران با همه خوب و بدش و همه شکستها و پیروزهایش در کل حرکتی رو به جلو دارد. اگر یکی از کمبودهای جدی دوران مصدق عدم وجود تشکیلاتی با کادرها و رهبرانی حرفه ای و با صلاحیت بود که بود و پس از مصدق تقریبا کار بپاین رسید امروز اما چنین نیست و با فرض قتل عام مجاهدین هم کار تمام نخواهد شد. تشکیلات مجاهدین با محتوا و آرمانهایشان میوه شیرین شکست تلخ جنبش ملی برهبری مصدق و تجارب علمی مبارزاتی جهانی است.

بی جهت نیست که در تمام این سالیان دراز یکی از اهداف اصلی دشمنان رنگارنگ آزادی مردم ایران از هم پاشیدن تشکیلات و ترور شخصیتی و بی اثر کردن رهبران مجاهدین به هر طریق ممکن از جمله با جعل حقیقت بوده واست.

هستی قانونمند است

اگر دنیای خارج از ذهن و ذهنیت ما واقعیت دارد و این قوانین حاکم بر هستی است که عمل می کند و حرف نهایی را می زند پس آنان که خلاف حرکت می کنند سر خود را بدیوار می کوبند و سر انجام از زیان کاران خواهند بود .



منوچهر مرعشی

09-04-2011









هیچ نظری موجود نیست: