۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

آنچه نمی توان از انسان گرفت





بشری که به هر دلیل و از هر طریق به ویژگی ها و توانایی های انسانی خویش رسیده است و در نتیجه آگاهانه و آزادانه انتخاب کرده است که مسولیت انسان بودن را بپذیرد و اراده کرده است از طریقی نیک جوهر ه وجودی خود را محقق کند و اثری بر صفحه هستی از خویش بجا بگذار پیروز است .

می توان دارایی و سرمایه او را گرفت می توان او را محدود و در بند کرد می توان جسمش را تکه تکه کرد می توان جان او را گرفت اما نمی توان ذات و زیبای و قدرت و شگفتی ولطافت و طروات و عظمت انسانی او را از او گرفت ومحو و نابود کرد هیچ کس و هیچ چیز قادر به چنین کاری نبوده و نیست .

نمی توان خواسته ها آرزوها عواطف آرمانها شادیها دوستی ها صمیمیتها سادگیها  صفا مهربانی ها و صفای  و اثرات وجود مادی و محقق شده او را گرفت . شگفت انگیز است اما حقیقت دارد هیچ نیروی در جهان ما قادر نیست این ارزشها ی باقی ماند از چنین انسانی را از میان بردارد.داستان دیروز و امروز و فردا و یا این ملت و آن ملت و یا مکتب و دین و عقیده و جریان .. خاصی هم نیست داستان فراتر از همه این حدود است .حکایتیست ساری و جاری در طول تاریخ انسانی با نمونه های فراوان و گوناگون و بنظر می رسد تا انسان در پهنه هستی موجود است پایداری و قدرت بی نظیر انسانیت وایجاد ارزشهای انسانی در زمینه های متفاوت همچنان ادامه دارد.

دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران با کشتار مبارزانی که آزادی عدالت و انسانیت را برای همه خواستارند نمی توند مانع تغییر و تحول در جامعه ایران شوند بلکه با شتابی بیشتربا اعمال ضد انسانی گور خود را می کنند و سر انجام این رزم و رنج و تلاشها به گل می نشیند.



منوچهر مرعشی

30-12-2010

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جلسه گفتگو و پرسش و پاسخ با بهرام مشيري _ موضوع : نقد تعاليم و احكام اسلامي
تاريخ : شنبه
5 _February _2011
16_Bahman _1389
ساعت : 10 شب به وقت ايران
مكان : مسنجر پالتاك
تالار : ايران عصر روشنگري
-----------------------
IRAN Asre Roshangari
Category : Asia
Subcategory : Iran
----------------------
جهت دانلود مسنجر پالتاك از لينك زير استفاده نماييد
http://www.paltalk.com/
سايت رسمي استاد بهرام مشيري
http://www.bahrammoshiri.com/
جهت اطلاعات بيشتر يا تمايل به شركت در پرسش و پاسخ لطفا با ايميل زير تماس بگيريد
Email : iranasreroshangari@gmail.com
------------
بهرام مشیری در سال 1970 میلادی به امریکا سفر نمود. وی دارای مدرک فوق لیسانس در علوم مواد و مهندسی شیمی می باشد. قبل از انقلاب اسلامی ایران, بهرام مشیری در ارتش فعالیت نموده و با توجه به اشتیاق و علاقه شدید به تاریخ و فرهنگ ایران, به مطالعات عالی در این زمینه نیز ادامه داد