۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

همه راهها به بن بست می رسد


واقعیت وجودی پدیده متناقض و ضد تاریخی یکتاتوری مذهبی جمهوری اسلامی در ۳۰ سال ګذشته عملا نشان داده است که همه راههای مسالمت با رژیمی با این ماهیت و عملکرد سرانجام به بن بست می رسد. واقعیتی که بهای بس ګزاف برای مردم ایران و جهان تا کنون داشته است. هیولای ارتجاع مذهبی برای تحقق رویاهای خود با ظهور خمینی تا همین امروز بی وقفه وبا همه قوا و در همه زمینه ها در کار بافتن زنجیر زور و ستم و استثمار بر دست و پا و ذهن و جان و اندیشه و عواطف انسانهاست و با بی شرمی بی پایان برطبل خواسته های ضد بشری خود می کبود و در روز روشن در برابر چشم جهان دروغ و دروغ می ګوید توطعه می کند و دست به هر جنایتی و می زند.

خمینی شیادانه زیر درخت سیب در پاریس خود را به زهد و سادګی و طلبګی و موش مردګی جا زد وبا هزار وعد دروغ به مردم ایران و جهان با هوشیاری آخوندی در تشخیص منافع و جهت وزش باد جهانی، مفت و باد آورده قدرت را در معامله با قدرتمندان جهان آن روز و فریب مردم ایران کسب کرد.

بلافاصله پس از کسب قدرت نقض وعده ها آغاز شد مجلس خبرګان آخوندی بجای مجلس موسسان منتخب مردم، محدود کردن همه آزدیها، سرکوب و محروم کردن اقلیتهای قومی و مذهبی و زنان و مطېوعات و تشکلها و روشنفکران و دګر اندیشان و.. به موازات سرکوب تصویب قانون اساسی دیکتاتوری ولا یت فقیه و قبولاندن معجون مبهم و زهرآګین جمهوری اسلامی و تشیکل ارګانهای سرکوبګر و وحشی از جنس و ماهیت ارتجاع مذهبی مثل سپاه پاسداران، بسیج، اطلاعات ، بنیادهای ګوناکون چماقدار و فاشیستی و....

در چنین فضای از جهل و فریب و خشونت و بی حقوقی و بی حرمتی از طرف رهبر و نظام بر آمده از لجنزار تاریخ تلخ هزار ان ساله ما نیروهای دمکرات و دلسوز صبورانه و با تحملی طاقت فرسا حتی با کشته و زخمی دادن و ګذشتن از حق خود همه تلاش خود را بکار ګرفتند تا مګر حتی در چهارجوب قوانین طرف مقابل امکانی برای تحول و تغییر و زندګی سیاسی مسالمت آمیز ایجاد کنند، زیرا در یک فضای آزاد و صلح آمیز غده جهل و خشونت می ترکد و از ریشه خشکانده می شود اما ارتجاع مذهبی که هرګز توان وظرفیت مبارزه دمکراتیک را نداشته و ندارد تن به پذیرش قوانین خود ساخته اش را هم نداد.

لذا همه کسانی و از جمله شرکای مغلوب همین نظام که امروز با پز مسالمت و به جهت کاستن از بار سنګین ګذشته سیاه خویش و عدم پاسخ ګوی به مسولیت خود و یا برای در بردن کل رژیم از جنایاتش شیادانه چون رهبر فکری و بنیان ګذار این نظام خمینی بی شرمانه ، بیهوده تلاش دارند تاریخ هنوز زنده ۳۰ سال ګذشته را تحریف کنند و می خواهند این کذب محض را رواج دهند که ګویا خشونت درما و جامعه ماست و از این حرف این نتیجه را بګیرند که اپوزیسیون خمینی هم مثل او و چه بسا بدتر است . ګوی هیچ حساب و کتابی در جهان نیست و آنچه در برابر چشم ما اتفاق افتاده فسانه بوده است. اینکه انسان و جامعه ایرانی قرنها از فقر و دیکتاتوری و استعمار ومحرومیت و بی حقوقی و.. رنج برده و صدها کمبود و مشکل تاریخی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنګی و فردی و روانی و.. دارد یک حرف است اما پنهان شدن پشت حرفی درست برای نتیجه نادرست و بدر بردن سیستم و افرادی مجرم و مشخص،شیادی و شرکت در جرم است. از خمینی تا خامنه ای و همه دست اندرکاران ریز و درشتی همه آمرین و عاملین واقعی خشونت، مجرم و جنایتکار بوده و هستند افراد باید جواب ګوی اعمال خود باشند وبا هیچ منطقی نمی توان آنان را در برد.

حقیقت اما در نهایت قدرمندتر از هر چیز دیګریست واقعیات مستند تاکنونی نشان می دهد که خشونت طلب و مانع اصلی صلح، دمکراسی و پیشرفت فعلی جامعه ایرانی رژیم فاشیستی مذهبی جمهوری اسلامی و بنیادهای فکری است که این رژیم روی آنها بنا شده است.

اشکالات ما هر چه باشد در مسیر ګذر از این مانع است. تردید نباید کرد با این رژیم همه راهها به بن بست می رسد و با این رژیم بر مشکلات جمعی و فردی ما افزوده می شود و آنان که در پی حفظ این نظام در هر شکلش هستند دوستدار و خواهان آزادی وترقی حقیقی جامعه ایران نیستند.

اما شاید جامعه جهانی تا کنون در برابرهیچ رژیمی تا این حد کوتاه نیامده ، باج نداده ، دست دوستی دراز نکرده ، تن به سازش و خفت نداده است ولی هر بار سرش به سنګ سخت واقعیت خورده است، هنوز هم قدرتمندان جهان حاظر به سازش هستند اما بی مهری از طرف مقابل است .

اګر پس از این همه تجربه خونین و سنګین در داخل و خارخ از کشور کسی فکر می کند می توان با ناز و نوازش و آرایش دل دیو سیاه را بدست آورد و در کنار و یا زیر سایه او در صلح و مسالمت زندګی کرد می تواند باز هم سر خود را به دیوار بکوبد.آخرین محصول نظام احمدی نژاد نمونه قابل تاملی است برای شناخت بیشتر از ماهیت پدیده ارتجاع مذهبی به ګفتار کردار و پندار او توجه بفرماید.

منوچهرمرعشی

۲۶-۰۹-۲۰۱۰

هیچ نظری موجود نیست: