۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

اینسان است که کسانی در مقطع ای معیار می شوند

بر مبنای مقاومت و تلاش پر رنج و ستایش انگیز رزمندگان و یارانشان سر انجام سازمان ملل متحد یک گام اساسی ولی ناکافی برای برسمیت شناختن حقوق ساکنان اشرف به پیش برداشت.

در تاریخ بشر و در رابطه با همه ملل امر اثبات شده ای وجود دارد که بنظر می رسد بار دیگر ما در رابط با اشرف و مجاهدین و مردم ایران شاهد آن هستیم و آن اینکه  در مقطع ای تاریخی  کسانی به دلایل مختلف از جمله اینکه می توانند حامل و حافظ و بیان کننده ارزشهای عام و انسانی باشند  در یک پروسه و در مجموعه شرایط زمانی ومکانی خاصی که در آن قرار می گیرند و با انتخاب آگاهانه و پایداری و پرداخت بهای لازم بر سر اصولی انسانی خواسته یا نخواسته از نگاه تاریخی تبدیل به معیار می شوند . از قیام بردگان برهبری اسپارتاکوس گرفته تا مجموعه انقلابها و قیام های دگرگون کننده و یا تلاشهای مصلحت جویانه انسانی و یا روشنگرانی های پیش برنده  و.. تا همین ا مروز و تلاش همه روزه  مردم ایران برای حقوق انسانیشان و مجاهدین و اشرفشان  که بی تردید بر آمدی از نبرد مردم ایران در برابر ارتجاع مذهبی حاکم است و در این شرایط فراتر از مردم ایران چگونگی بر خورد با موقعیت آنان تبدیل به معیاری جهت ارزیابی حد تعهد و پایبندی طرف مقابل نسبت به ارزشهای اثابت شده تا کنونی بشری از جمله حقوق بشر و دمکراسی و حقوق و آزادی های فردی و.....می باشد.

بله تعدادی افراد محدود در یک کشور بحرانی جهان سومی در یک کمپ محاصره شده در شرایط انواع فشار فقط و فقط به دلیل متعهد بودنشان به ارزشهای عام انسانی و پایداری بی تردیدشان بر سر همین اصول به مثابه آرمان و البته رهبری و کادرها ی با صلاحیت و خطوط و استراتژی درست و تشکیلات و کار جمعی و  یاران همه دوران و.. تبدیل به چنان نیروی می شوند که از سازمان ملل گرفته تا دولت ابر قدرت جهان تا قاره ای که مهد حقوق بشر و روشنگری و دمکراسی است تا دیگر نقاط تا جریانات و حتی افراد گوناگون را در برابر موضع گیری در قبال حرمت و حفظ ارزشها و حقوق انسانی  قرار می دهد.

این یک واقیت تاریخی است چه بخواهیم چه نخواهیم چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید دنیای خارج از ذهن واقعیت دارد و قانونمند است و قوانینش سخت عمل می کند حتی اگر مجاهدین صد بار در شرایطی بدترهم قرار بگیرند چنان چه  چون همیشه همچنان بر اصول انسانی خویش پایدار بمانند چگونگی برخورد با آنها و ساکنان اشرف  از هر طرف که باشد معیاری خواهد بود برای شناخت بهتر و بیشتر طرف مقابل.

 کسانی که معیار می شوند از اینکه چه ملیت و عقیده و  چه جایگاه و موقعیت حتی چه کمبودها و ضعف های  و ....دارند گرچه مهم ولی فرع است اصل آن اصول عام انسانی و تعهد و وفاداری و پایداری به آنهاست که به همه مربوط می شود به همین دلیل هم همه را فرا می خواند و ناگذیر می کند که موقعیت خود را در این رابطه مشخص کنند.



منوچهر مرعشی

19-09-2011








هیچ نظری موجود نیست: