۱۳۹۴ آذر ۸, یکشنبه

حکومت اسلامی یک مغلطه تاریخی

در طول تاریخ و حتی در زمان حیات پیامبر اسلام ما هیچگاه حکومت اسلامی به معنی دقیق وامروزی آن نداشته ایم.
اسلام دین تازه ای بود که ریشه در ادیان ابراهیمی پیش از خود داشته وهیچگاه این پیوند خویشاوندی را قطع نکرد به همین دلیل بسیاری از حلال وحرام ها و باید ونباید ها ریشه در دیگر ادیان و حتی سنتهای زمان خود دارد.
اسلام وقتی دینی غالب در شبه جزیره عربستان شد وپیامبر اسلام ویارانش پیروزمندانه از هجرت به وطن بازگشتند حکومت اسلامی تشکیل ندادند بلکه مسلمانان و دیگر ساکنین عربستان راکه غیر مسلمان بودند هدایت و راهبری کردند
در این مسیر نه تنها از دریافتهای که وحی نامیده می شد بلکه از دانش ومشورت دیگران نیز استفاده می کردند وجاهای هم اعتراف می کردند من انسانی چون شما هستم واز کسانی که در امور صلاحیت بیشتر داشتند پیر وی می کرد.
پس در طول ۲۳سال ظهور و حضور پیامبر اسلام خبری از حکومت اسلامی نبوده بلکه راهنمایی بر اساس آموزه های اسلامی توسط شخص پیامبر اسلام بود و در کنار آن حل و فصل مسائل روز با شور و مشارکت و دانش و سنت آن روز  ..
قسمت اول 


منوچهر مرعشی

۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

بوی گند دود شدن اندیشه های خمینی.

بوی گنده دود شدن اندیشه خمینی
خامنه ای در نشست با سران بسیج از ازدست رفتن ارزشهای ارتجاعی و ضد انسانی خمینی ساخته حاکم بر ایران توسط مردم اظهار وحشت کرد.
رژیم آخوندی در طی چند دهه کشتار و فریب وتبلیغ هنوز نتوانسته ارزشهای مورد نظر خود را به جامعه ایران تحمیل کند و هرگز نخواهد توانست بلکه برعکس این مردم وجامعه ایران است که هر روز با بهره برداری از شرایط گوناگون ارزشهای و نظام جمهوری اسلامی را عقب می راند تا سرانجام سرنگون کند.
ارتجاع مذهبی شاید بتواند چند صباحی بر ایران حکم براند اما خود بخوبی میداند که سرانجام خوشی نخواهد داشت ودشمن واقعی وحقیقیش داخل ایران و مردم تحت ستم هستند که کل نظام جمهوری اسلامی وارزشها و قوانین وفرهنگ و اخلاق و دستگاه هایش را روزی جاروب خواهند کرد.
این همان وحشت همیشگی وپاشنه آشیل نظام است که خامنه ای آن را به زبانی دیگر تکرار میکند واز نیروهای سرکوبگر خود می خواهد بیشتر در حق مردم ستم کنند.
منوچهر مرعشی